Vitrona
woensdag 19 maart 2025 Tags: SEO, SEA
Dit project is in samenwerking met Stdesign
Vitrona
Vitrona is dé specialist in zonwering, terrasoverkappingen en raamdecoratie. Al sinds 1979 levert en installeert Vitrona hoogwaardige producten zoals knikarmschermen, rolluiken, markiezen, screens, pergola’s en meer.
Website: vitrona.nl
De vraag
Het verhogen van het aantal aanvragen via de website
De werkzaamheden
Bij aanvang zijn we begonnen met een volledig onderzoek (Digital Essentials) waarna we de strategie hebben gemaakt. We zijn ons gaan focussen op het verhogen van het organisch verkeer (SEO) voor de langere termijn en betaald verkeer (SEA) voor direct resultaat. We hebben landingspagina's geoptimaliseerd voor lokale vindbaarheid in relevante regio's en advertenties ingesteld voor commerciële zoekopdrachten waarbij men bedrijven zoekt zoals Vitrona.
Data-driven
Vitrona heeft de afgelopen jaren al veel data verzameld betreft aanvragen. Deze data konden we goed gebruiken in het onderzoek, want we zagen dat de markt seizoengevoelig is en het aantal aanvragen erg weersafhankelijk zijn. We hebben daarom automatische biedstrategieën ingesteld waarbij we meer of minder bieden afhankelijk van het weer van de dag. Ook bepaalde dagen in de week converteren beter dan de ander, waar we ook de biedingen op hebben aangepast. Dit heeft geresulteerd in meer aanvragen tegen lagere kosten.
Resultaten
+ 35% aanvragen via Google Ads
- 15% kosten per aanvraag
Review
Via ons marketingbureau Stdesign zijn wij bij Leroy terecht gekomen voor onze online vindbaarheid. 2 jaar geleden begonnen wij met de gehele website in kaart brengen en inmiddels hebben we al flinke stappen gemaakt.
Het is fijn om met Leroy te werken, er wordt goed meegedacht en hij heeft een professionele manier van werken om alle taken netjes bij te houden! Op naar nog vele mooie jaren van samenwerken 🌞
- Daphne van Os, Vitrona -